Velkommen

Velkommen til Børnehuset Villa Kulla

I 2020 slog Villa Kulla dørene op som et helt nybygget dagtilbud i Rødovre Kommune, og vi er i dag et velindrettet, moderne og mangfoldigt børnehus, der sætter børnene i centrum for at give dem den bedste hverdag fuld af glæde, leg, tryghed og omsorg.

Villa Kulla en et integreret dagtilbud med plads til 40 vuggestuebørn og 80 børnehavebørn, som holder til på hver sin etage, men som jævnligt mødes og har aktiviteter sammen.

Leg i centrum

Vi har en stor legeplads med gynger, bakker, cykelstier, mudderhuller og sandkasser. Og vi har også en stor boldbane, som børnene tit udkæmper store VM-brag på. I løbet af 2023 bliver vores legeplads yderligere opgraderet og gjort endnu sjovere med flere legehuse, ny beplantning og gode gemmesteder.

Børnehuset ligger omgivet af høje træer, trygt trukket tilbage fra store veje, og vi prioriterer at tage på ture i lokalområdet, som både byder på masser af dyr, legepladser, skov og vand. Børnehuset ligger i gåafstand til Rødovre station, så vi tager også gerne S-toget eller bussen for at komme ud og opleve, ligesom vi har elcykler og kort til Zoologisk Have.

Børnesyn

Pædagogisk lægger vi vægt på barnets perspektiv, for i Villa Kulla ved vi, at barndommen har værdi i sig selv. Alle børn har ret til et godt børneliv, ret til at være forskellige og ret til at udvikle sig i forskelligt tempo. Og med det børnesyn som udgangspunkt understøtter vi barnets udvikling og møder det med nærvær, opmuntring og omsorg.

Mad i børnehøjde

Villa Kulla har desuden en madordning med sølvmærke i økologi. Vores ernæringsassistenter laver hver dag farverig og velsmagende mad til både formiddag, frokost og eftermiddag. For børnene vil der altid både være noget trygt at spise samtidig med, at de bliver præsenteret for nye råvarer og får styrket deres mad mod. Derudover inddrages børnene tit i madlavningen. De er fx med til at bage, skrælle gulerødder eller partere en kylling.

Har du lyst til at hilse på os og få en rundvisning, er du altid velkommen til at ringe til kontoret på 36 37 87 80 og aftale et tidspunkt.

Vi glæder os til at modtage børn, forældre og nye medarbejdere i vores skønne børnehus.